Eneas energirevision upplever att fler kunder vill ha regelbunden granskning

Publisert: 09.09.2015 av Yvonne Lundqvist  

Energirevision har med åren blivit mer och mer intressant både för energikrävande företag och för mindre konsumenter. Vi upplever nu i mycket större grad än tidigare att kunderna kommer tillbaka för vår kompetens och erfarenhet. Vi har genom åren utfört många viktiga uppdrag och hjälpt olika företag. De har upplevt att vår granskning har gett betydligt lägre elkostnader, samt trygghet i och med vetskapen att de betalar rätt. Energilagen ändras varje år och vi ser hela tiden till att hålla oss uppdaterade.

El kan vara en stor kostnad för ett företag och det är därför viktigt att veta att man inte kastar pengar i sjön, utan betalar rätt till sin elleverantör. Det finns en del avgifter som kunden ansvarar för att de är korrekta. Därför kan man ibland inte belasta elleverantörerna för eventuella felaktigheter.

Enligt vår erfarenhet kan felaktigheter uppstå utan att kunderna är medvetna om det, beroende på olika faktorer hos både leverantör och konsument.

Det blir mer och mer vanligt att kunderna kontaktar oss för en ny granskning ungefär vart tredje år. De slipper därmed ägna tid och resurser åt det som vi kan bättre och kan istället ägna sig åt annat, bara där finns det ju pengar att spara.

Vår kundkrets ökar för varje år och likaså vår kompetens, och vi kan klart och tydligt se att den här tjänsten blir mer och mer attraktiv för företag i Sverige och Norge.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail